Am găsit pe lifehack.org o listă scurtă de idei prin care să diminuezi stresul ca să duci o viață mai relaxată și implicit mai sănătoasă. Ar fi ok ca la finalul lecturii tale scurte să îți alegi măcar o idee pe care să o aplici (eu folosesc vreo 2-3 din listă).

  1. Controlează respirația. Inspirația adâncă și lentă e probabil cea mai populară din listă. Când simți că îți vine să explodezi, te oprești în loc, tragi de 3 ori aer adânc în plămâni, concentrându-te pe inspirații/expirații și ești ca nou
  2. Respectă-ți orele de somn. Nu bea cafea spre seară, nici alcool, ai grijă la mediul în care dormi ca să fie lipsit de zgomot, patul să fie confortabil și cel mai important – dormi măcar 7 ore pe noapte.
  3. Ai grijă la ce mănânci. În loc să rupi frigiderul când ești stresat, mâncând tot ce îți pică în mână, obligând corpul să consume multă energie ca să proceseze mâncarea, mai bine îți faci un fresh simplu de portocale, care te energizează rapid și te relaxează (dulcele face minuni mereu).
  4. Terapia parfumurilor și mirosurilor liniștitoare. Poți cumpăra uleiuri de lavandă, iasomie, mentă și trandafir. Eu mi-am luat ulei de lavandă pe care îl ard ocazional și chiar e plăcută senzația.
  5. Meditație, yoga și rugăciune. Azi există și aplicații care te ajută să meditezi. Găsești o mulțime de tehnici și idei online, nu mai zic de cursuri.
  6. Gestionează-ți energia. Pe tot parcursul zilei consumi energia. Cu cât e mai mică rezerva de energie, cu atât e mai mare stresul. Elimină relațiile negative, bârfa și mediile negative ca toate îți consumă energie. Învață să spui nu în aceeași măsură în care spui da.
  7. Folosește declarații pozitive. Când faci declarații pozitive conștientizezi că ești în control. Cum fiecare stare a noastră e o alegere, poți face declarații de genul: „Aleg să fiu calm. Elimin stresul din fiecare celulă a corpului meu. Elimin toate gândurile stresante.”, urmată de 3 respirații profunde.
  8. Fă mișcare. Chiar dacă n-ai chef atunci când ești stresat, fă mișcare. Chiar și simple extensii ale corpului ajută. Endorfinele lucrează 🙂
  9. Râzi cât mai mult. Chiar am auzit pe cineva care a spus că a trecut la un moment dat printr-o perioadă mai dificilă și ca să nu intre în depresie și-a propus să se uite timp de o lună de zile la câte o comedie pe zi. Chiar dacă pare banal, funcționează. La fel și cu bancurile sau alte video-uri comice de pe Youtube.
  10. Fă-ți timp pentru plăceri mici. O plimbare pe plajă, o zi în care să citești în natură, savurarea unui smoothie delicios în liniște etc., toate ajută.

BONUS:

SEX (zilnic). Auzisem la un moment dat de un cuplu din USA care trecea printr-o perioadă mai stresantă, mai grea, inclusiv pentru cuplu. S-au decis să facă sex zilnic, timp de un an. După ce a trecut anul relația lor a fost mai puternică și stresul, evident, mult mai mic.

P.S. Aruncă un ochi peste aceste cărți pentru „destresare” – unele sunt chiar lăudate și apreciate pentru rezultate (sunt curios dacă o să-ți dai seama care dintre ele).

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)

➡ iar apoi vezi că ai un 🎁 aici