În ultimii 3 ani am căutat și ”răscăutat” variante ca să îmi organizez activitățile tot mai numeroase într-un mod cât mai eficient. Până anul ăsta am folosit agenda clasică, însă nu era prea practică pentru că iroseam hârtie, era greu să caut un task mai vechi și imposibil să amâni un task dacă nu ai avut timp de el într-o zi anume.

Cea mai bună variantă pe care o știu în momentul ăsta e Trello și Evernote, cu toate că și Google Calendar devine din ce în ce mai deștept.

Folosesc Trello pentru managementul taskurilor zilnice pentru că e super simplu de folosit, iar ideea de drag & drop task-uri e genială. Încă nu sunt un expert în time management, dar mă optimizez pe măsură ce văd care lucruri funcționează și care nu.

Spre exemplu, uite mai jos modelul pe care îl folosesc pentru taskurile dintr-o săptămână.

Structura este următoarea:

  1. Câte un board pentru fiecare zi a săptămânii – eu am de luni până duminică. De regulă, luni îmi stabilesc o parte din obiective, dar adaug și pe parcursul săptămânii obiective, în funcție de ce evenimente apar și ce trebuie să rezolv urgent.
  2. Board cu targeturile principale ale săptămânii – stabilesc câteva obiective mari pe care le pot sparge în obiective mai mici în boardurile zilnice (luni-duminică).
  3. Board cu obiectivele realizate – când finalizez un task, îl mut în Achieved.

demo boards trello

Dacă azi nu reușesc să finalizez un task, îl mut pe mâine de dimineață și îi adaug label-ul de important (roșu). Apoi mai am definite board-uri pentru obiectivele principale de realizat pentru fiecare proiect – dar n-o să vorbesc despre asta aici, poate altădată.

Evernote îl folosesc pentru a-mi structura și detalia toate ideile într-un singur loc. Mereu am deschis Evernote-ul într-un tab în Chrome și dacă îmi vine o idee pentru development proiectul X, rapid dau un search, caut pagina de idei și notez ce am în minte, până nu uit. Pentru mine Evernote e un stress releaser tool. Cu cât încerc să țin minte mai multe chestii, cu atât am impresia că devin mai stresat – iar ideea că pot nota tot ce gândesc într-un singur loc, cu sincronizare în timp real cu toate dispozitivele mele, e genială.

Pe evidența banilor folosesc cashcontrol.ro – și cam astea sunt cele 3 mari unelte pe care le folosesc și care mă ajută să gestionez două dintre principalele mele resurse: timpul și banii.

Tu ce tool-uri folosești și dacă folosești unul dintre cele trei (Trello, Evernote, Cashcontrol) cum le folosești?

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)

➡ iar apoi vezi că ai un 🎁 aici