E 28 iunie 2017. Acum fix o săptămână am decis să dau și eu o șansă acestei diete (?) numită Intermittent Fasting. Pentru cei care nu știu, expresia s-ar traduce prin postit intermitent :))

Nu am stat să fac prea mult research pe temă pentru că am preferat să testez pe cont propriu și să revin cu părerile mele personale.

Cu toate astea, regula jocului Intermittent Fasting este să ai un interval fix în care mănânci ziua și în rest să… postești 🙂

Sunt mai multe ”strategii” pentru fasting, dar principala este 16/8, adică 8 ore din zi ai voie să mănânci 1 sau 2 mese, și în restul de 16 ore nu. Practic, la vreo 8 ore după ce ai mâncat, deja începe să ți se facă foame și corpul începe să consume din grăsime. Cam asta e filosofia din spate.

Eu personal am ales să mănânc între 14:00 și 18:00. Astfel, am reușit în final să pun capăt mâncatului seara – problemă pe care am avut-o de multă vreme.

În primele 3-4 zile de fasting mi-a fost destul un pic greu. Între orele 11-14, simțeam o senzație acută de slăbiciune și, în consecință, iritabilitate. Nu știu cum ești tu când ți-e foame, dar eu am senzația că mi se încețoșează vederea și parcă mi-e greu să țin ochii deschiși – nu mai zic că de mi-e foame rău, am senzația că plutesc :))

De vreo 2-3 zile parcă m-am mai stabilizat și senzația de foame s-a mai diminuat.

Ce mănânc în cele 4 ore?

Mă bucur că ai întrebat. Șanse mari e ca tu să nu te prea bucuri pentru că răspunsul nu știu cât va fi de folos, pentru că sunt vegan. În plus, am renunțat și la tot ce conține făină, ulei și zahăr – pe perioada experimentului de intermittent fasting.

Ca să-mi iau proteinele necesare, mănânc foarte multe Ciuperci champignon (crude – e o ciudățenie de-a mea) pe post de pâine, năut fiert, fasole fiartă, tofu (am descoperit un sortiment cu chimen care îmi place), roșii, castraveți, ardei roșu, ardei iute (cică ajută și la accelerarea metabolismului și arderea grăsimii) și, dacă binevoiește Carrefour, baton de soia de la Inedit – o delicatesă ”pentru viața mea”.

Mănânc cam aceleași chestii zilnic – n-am o problemă cu asta (recunosc că am o lene teribilă ca să gătesc).

Tu, poți să îți faci meniul după ce citești pe câteva bloguri despre cum stă treaba – ce mănâncă alții care n-au restricții culinare prea mari.

Ok. Next.

Am început să mă cântăresc și să țin un raport în Google Sheets. Mă cântăresc de 2 ori pe zi – o dată dimineața și o dată seara. Am constatat că greutatea reală e cam o medie aritmetică între cele două valori. De ce? Păi dimineața ești deshidratat și ai mai puțin pe cântar, iar noaptea ești, să zicem, ”mai plin”.

Revin cu update-uri legat de progresul meu în cele 30 de zile de intermittent fasting propuse. Momentan am dat jos aprox 1 kg într-o săptămână.

Finalul săptămânii 1: 90kg (jur că nu știu unde sunt toate ascunse LOL)

Finalul săptămânii 2: [va urma]

Finalul săptămânii 3 [va urma]

Finalul săptămânii 4: [va urma]

P.S. În final te las cu un video care sper că nu m-a influențat negativ în experimentul meu; în sensul că tipul ăsta mănâncă 4000 de calorii pe zi – tot felul de prostii – și ca urmare am decis și eu să mănânc fără restricții de cantitate – nu știu dacă e o decizie bună sau nu, dar sigur voi trage o concluzie în săptămânile ce vor urma.

P.S.S. Succes dacă te apuci și tu – și lasă un comentariu mai jos în care să scrii dacă vrei să te apuci de fasting și tu, și care e obiectivul în kg pe care vrei să le dai jos (stai liniștită, nu trebuie să scrii câte KG ai haha).

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)

➡ iar apoi vezi că ai un 🎁 aici