maraton-alergare-sport

Următorul material l-am primit prin email în limba engleză și am vrut neapărat să-l împărtășesc cu voi pentru că mi-a atras atenția într-un mod pozitiv – m-a motivat și pe mine ca să încep pregătirile pentru my next big goal: Maratonul!

Cunoaște-ți limitele!

Sunt doar câteva sporturi care s-ar putea compara cu alergarea. De la start și până la finish ești pe picioarele tale: niciun echipament nu te va ajuta să alergi mai repede (cu toate că smartwatch-ul meu mă face să cred că pot). Poți alerga oriunde, la orice vârstă, la orice nivel.

Ești constant provocat să devii mai bun decât ai fost ieri și nu există limite pentru că mereu există posibilitatea de a alerga mai repede sau pe o distanță mai mare.

Un prieten înțelept a spus cândva:

Cred că toată lumea ar trebui să alerge un maraton. Vei finaliza prima cursă ca un om complet diferit față de omul care a început-o pentru că ești nevoit să alergi mai mult și mai departe cum nu ai mai făcut-o.

Un maraton are o lungime de aproximativ 42 de kilometri – adică de 4 ori mai mult decât înălțimea la care zboară majoritatea avioanelor.

Nu e ușor să alergi un maraton. Se spune că prima persoană care a reușit să alerge un maraton, un soldat grec pe numele său Pheidippides – ce a trăit în anul 490 înainte de Cristos – a căzut jos și a murit după cursă.

E o distanță atât de mare încât majoritatea programelor de antrenament nu te duc până în punctul în care să alergi maratonul decât în ziua cursei.

Prietenul meu are dreptate – atunci când finalizezi primul maraton sau atunci când alergi mai mult și mai repede decât ai făcut-o vreodată, devii mai puternic, mai încrezător în forțele tale și pregătit ca să faci față tuturor provocărilor care vor urma.

Antrenorul meu m-a învățat să accept cât mai multe provocări pe care să le depășesc astfel încât să performez mai bine decât ieri.

Înainte să-l întâlnesc credeam că sunt leneș și cel mai probabil chiar eram. Cu toate astea, după multă muncă alături de el mi-am format o etică puternică a muncii.

Astfel mi-am dezvoltat un instinct agresiv de a-mi bate propriul record. Tocmai acesta e motivul pentru care încurajez pe toată lumea să alerge sau să găsească un sport din care să învețe ce este dorința, perseverența și gustul autodepășirii limitelor.

Chiar dacă am mai renunțat la alergat, trecând și pe înot/triatloane, etica sportului m-a făcut mereu ca să mă îmbunătățesc pe plan personal, devenind un CEO mai bun, nu doar un atlet mai bun.

Câteva sfaturi care vă vor transforma în alergători mai buni

1. Personalizează-ți programul de antrenament ca să-ți atingi eficient obiectivul

Un plan generic de antrenament te va ajuta să pornești în direcția dorită dar personalizarea sa în funcție de experiență, condiție fizică și targeturile de performanță, te va ajuta să ajungi mai rapid la obiectivul tău.

De exemplu, dacă ți-ai propus să pierzi din greutate, ar trebui să incluzi diferite intervale în alergare. Va trebui să alternezi intervalele de înaltă intensitate – sprinturi rapide – cu intervalele de joasă intensitate, acelea de ”relaxarea”.

Aceste intervale ajută la accelerarea metabolismului, îți îmbunătățește rezistența și contribuie la creșterea masei musculare.

2. Respectă regula de 10% ca să eviți accidentările!

Cea mai mare greșeală pe care o fac începătorii e să exagereze cu antrenamentele: alergând prea des, prea mult sau crescând intensitatea antrenamentelor prea rapid.

Toate astea pot duce la accidentări care te pot ține pe tușă luni de zile.

În majoritatea situațiilor trebuie să urmezi regula celor 10% și anume, creșterea cu maxim 10% a dificultății antrenamentelor în fiecare săptămână.

De exemplu, dacă ai alergat 10km săptămâna trecută, săptămâna aceasta vei alerga maxim 11km. Nu uita de odihnă!

3. Respectă-ți programul de antrenament!

Este crucial să-ți urmezi programul în fiecare zi, fără excepții. Sărind peste antrenamente îți vei afecta performanța dar și progresul.

Trebuie să te disciplinezi. Cum?

  • Ia-ți angajamentul: blochează în agendă orele de antrenament la începutul fiecărei săptămâni. Fă din ele o prioritate. Setează-ți alarma, pregătește-ți hainele de cu seară, fă tot ce trebuie să faci ca să nu ai nici o scuză pentru a nu pleca la antrenament.
  • ”Hecărește-ți” motivația: descoperă ce te motivează și ce tip de motivație ai. Dacă ai o motivație intrinsecă, găsește acele motive interioare pentru care alegi și repetă-le atunci când ești lipsit de chef de antrenament. Procedează la fel și în cazul motivației exterioare. Vezi ce te motivează din exterior. Recompensează-te dacă funcționează la tine. Vezi ce funcționează și JUST DO IT!

Sper că ți-a fost util articolul de astăzi. Mie mi-a fost util. Sincer nu știam de regula celor 10% și nici de ideea cu personalizarea antrenamentului (credeam că trebuie respectat dumnezeiește).

Bine că învățăm și nu ne limităm la ce știm. Asta înseamnă progres.

Spor la alergat!

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)

➡ iar apoi vezi că ai un 🎁 aici