Toată lumea reacționează negativ când aude cuvântul rutină. Ba chiar e un cuvânt foarte învinovățit, rutina fiind motivul pentru care multe relații se destramă.

De fapt ce înseamnă rutina?

Din Dex am extras 2 posibile definiții și anume:

Obișnuință de a gândi și a acționa în mod mecanic.

și deasemenea:

Abilitate obținută printr-o practică îndelungată.

Nu mi se pare că dex-ul definește acest cuvânt ca fiind unul negativ. Chiar din contră. Rutina e un ansamblu de obiceiuri pe care ți le formezi involuntar de cele mai multe ori.

Tot involuntar e și rutina de cuplu dar acolo se scoate în evidență faptul că nu mai apare nimic nou, nimic surprinzător adică un soi de plafonare sau lipsă a evoluției.

Cei doi oameni din cuplu de fapt trăiesc rutina de a nu aduce nimic nou în relația lor. Și-au format niște obiceiuri comune (sau complet diferite), le practică pe termen lung și din cauza naturii lor, acestea nu conferă satisfacție.

Am folosit exemplul ăsta comun al relațiilor dintre bărbați și femei pentru a exemplifica mai ușor și pentru a scoate în evidență faptul că nu rutina în sine e vinovată ci subiectul rutinei și anume obiceiul.

Eu mă lupt (recunosc) cu a-mi construi o rutină zilnică care să mă ajute să îmi ating obiectivele cât mai eficient. Principalele motive pentru care nu am evoluat suficient în ultimii ani au fost:

  1. Lipsa obiectivelor bine definite pe termen lung, care să poată fii ”sparte” efectiv în obiective zilnice, finite, realizabile.
  2. Consecvența în a mă ține de aceste obiective.

Ambele motive sunt importante dar cel mai solicitant este să fii consecvent și să reziști suficient de mult timp până când obiceiurile să devină rutină și rutina, reflex.

Pentru că m-am săturat să fiu tras înapoi de toate astea m-am decis să îmi fac un soi de calendar lunar al rutinei zilnice.

Am făcut un tabel cu toate zilele lunii și am făcut 30 de căsuțe în care să completez rutinele.

Voi menționa aici câteva dintre aceste obiective care să mă ajute în dezvoltarea mea:

  1. Mă trezesc cu 5 minute mai devreme ca ieri (am probleme cu trezitul devreme).
  2. Fac 20 de flotări și 20 de abdomene (dacă e vreme bună, alerg).
  3. Beau un pahar cu apă cu lămâie sau îmi fac un suc energizant natural.
  4. Citesc 30 de minute.
  5. Scriu un articol pe blog

și altele…

Chiar dacă nu le scriu în ordine, la finalul zilei trebuie să am bifate 30 de căsuțe sau câte obiective am definit.

Nu mă aștept să fiu apt la toate în fiecare zi dar voi realiza 2 chestii cel puțin:

  1. Conștientizez care sunt obiectivele zilnice ce pe termen lung vor avea un impact pozitiv major.
  2. Mă forțez să devin mai organizat și mai perseverent.
  3. Îmi eficientizez timpul.
  4. Țin evidența a ce fac zilnic.

Dacă vrei poți descărca tabelul cu rutina zilnică și să o scoți la imprimantă. Sigur te va ajuta, dacă te ți de ea 🙂

Rutina e bună dacă obiceiurile ce o compun sunt bune.

P.S. O carte bună pentru ”dezinstalarea” obiceiurilor nocive este cartea lui Joe Dispenza, Distruge-ți obiceiurile nocive. Cum să-ți determini mintea să lucreze în favoarea ta. Gata! Acum ai și cărți și o grămadă de sfaturi foarte faine! Nu mai ai nicio scuză!

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)

➡ iar apoi vezi că ai un 🎁 aici