După ce am scris articolul despre greșelile mele din afiliere am zis că e timpul să fac mai mult research și să studiez ce fac afiliații mari din România, dar și la nivel global – pe sistemul ”dacă vrei să înveți cum să faci bani mulți din afiliere, studiază afilierea”.
Așa că mă pun frumos și iau tot ce găsesc pe Google în materie de marketing afiliat și online marketing, studiez, trag linii, scriu câte un articol pe tema asta în ideea că ajută și pe alții, iar apoi pun în practică și chiar am de gând să îmi documentez rezultate, exact cum am făcut în articolul despre experiența mea cu afilierea pe nișa de cărți.
Încep cu un articol care prezintă 10 pași pentru un marketing afiliat de succes:
- Aprofundează o nișă – ca începător, în loc să pornești cu 10 site-uri de afiliere diferite, poate chiar din 10 nișe diferite, mai bine te-ai concentra pe o singură direcție, un singur site pe care să îl dezvolți și pe care să experimentezi, în care să investești resurse și să măsori, învățând pas cu pas. Zece site-uri nu fac altceva decât să te deconcentreze ca începător în afiliere.
- Creează conținut pe care competitorii tăi nu îl pot bate – unul dintre cele mai mari avantaje ale afiliaților comparativ cu companiile care vând produsele, e că afiliații pot oricând să creeze content de calitate în timp ce companiile pot pierde săptămâni sau luni strângând date și aprobând strategii de content. Creează o dată pe lună câte un articol educativ masiv de 3000-8000 de cuvinte prin care îți aduci audiența. Google ar trebui să fie nebun să nu trimită trafic spre articolul tău.
- Creează un brand care adaugă valoare consumatorilor – fă tot ce ține de tine ca să fii văzut drept un expert în nișa ta. Afiliaților le va fi din ce în ce mai greu să facă performanță dacă nu devin experți/lideri în domeniul lor.
- Construiește fundația veniturilor recurente din afiliere – diversifică și construiește surse de venituri recurente.
- Nu te baza pe o singură sursă de trafic – nu te poți baza doar pe trafic organic Google și nici pe traficul organic din social media. Platformele își schimbă permanent algoritmii și dacă ai o singură sursă de trafic pe care îți construiești afacerea – poți da fail peste noapte!
- Investește în dezvoltarea compatibilității mobile a aplicațiilor/site-urilor tale – pe lângă faptul că Google penalizează de ceva timp site-urile care nu sunt mobile ready, poți pierde foarte mult din cauza unei experiențe sărace de navigare.
- Fii atent la trenduri – aici ne referim la trendurile predictibile legate de anotimpuri, sărbători etc., dar și la surprize de genul apariției de noi gadgeturi etc. care devin virale (ex: selfie stick-ul). Folosește Google Trends, trendwatching.com sau alte site-uri similare.
- Promovează și produse care generează comisioane mari – diversifică și extinde-ți paleta de comisioane dacă dorești să crești veniturile din afiliere. Poate e timpul să generezi mai puține vânzări, dar care produc comisioane de 10x – 100x mai mult.
- Concentrează-te pe subiect și nu pe cuvinte cheie – Google a redus subtil focusul marketerilor de pe cuvintele cheie și încurajează focusul pe subiecte care rezolvă probleme. În loc să te concentrezi la cum să ajungi primul în Google pe scule de grădinărit, mai bine scrii un articol care să ajute oamenii să își aleagă uneltele potrivite pentru grădinărit.
- Dezvoltă unelte și tool-uri pentru consumatori – diferențiază-te de competiție construind quizuri sau o unealtă de recomandări în loc să scrii un articol de 1000 de cuvinte. Construiește-le inteligent și recomandă produse care să se plieze pe gustul fiecărui utilizator al aplicațiilor tale.
Foarte bun articolul Adrian, mereu vi cu informatii noi despre afiliere.
Sunt de foarte mare folos. Multumesc.
5