Dacă ai citit articolul anterior referitor la motivație, îți ziceam acolo că există metode prin care să îți reîncarci bateriile de motivație pentru că asta e marele secret al stărilor negative.

La fel cum stomacul doare când ai nevoie de hrană sau gura ți-e uscată când ai nevoie de mâncare, la fel și stările negative sunt rezultatul lipsei de energie, implicit al motivației de a face orice.

Apropo de asta, cei plictisiți experimentează cel mai puternic simptomele lipsei de motivație. Îmi aduc aminte și de ce mi-a spus un mare plictisit cândva ”sunt atât de plictisit încât nu mai am chef nici să clipesc”. Asta da lipsă de motivație, i-am zis.

Trecem mai departe la esența articolului și vă prezint cele 16 metode pentru a-ți reîncărca și întări bateriile de motivație:

  1. Alege un obiectiv pe care îl ai și focusează-te doar pe el. Nu te poți concentra pe 2 obiective simultan. Este imposibil. Cel mult poți să te concentrezi când la unul, când la altul dar pierzi foarte multă energie revenind la oricare ca să îți reiei activitatea. Știu că e greu dar e singura posibilitate. Energia și focusul sunt 2 elemente cheie în atingerea oricărui gol. Vei fi mai energic așa și vei putea să te ocup de celelalte goluri rând pe rând.
  2. Găsește inspirație. Inspirația poate veni de la alți oameni care au obținut deja ceea ce tu îți dorești sau de la aceia care muncesc chiar și acum la același gol ca și tine.
  3. Entuziasmează-te. Poate că pare banal dar majoritatea oamenilor nu se gândesc la asta. Entuziasmează-te în legătură cu un plan pe care îl ai. Dar cum poți să te entuziasmezi dacă nu te simți motivat? Totul începe cu inspirația de la punctul 2. Legile abundenței vor aduce și mai multă inspirație când ceri și automat vei avea mai mult entuziasm. Vorbește mult despre ceea ce îți dorești și citește cât mai mult.
  4. Setează-ți date de start. Înainte de a începe ceva trebuie să ai un plan pe care să îl urmezi. Setează o dată de start și entuziasmează-te în legătură cu acea dată. Gândește-te că e cea mai importantă dată pentru tine. Pregătește-te până la data de start. Absoarbe cât de multă informație poți și entuziasmează-te cât mai mult. E un fel de pregătire a bateriilor pentru a-și putea extinde capacitatea.
  5. Fă notițe cu golurile tale. Scrie cu litere mari ceea ce dorești și postează pe frigider, perete, PC, desktop etc. în locuri cât mai vizibile. Folosește cuvinte puține și litere cât mai mari.
  6. Ia angajamente publice. Înainte de a te apuca să îndeplinești un target mai mare ia-ți un angajament în fața prietenilor tăi că vei face tot ceea ce ți-ai propus să faci. Ține ”contabilitatea” progresului și notifică cumva în legătură cu pașii pe care i-ai parcurs. Poți scrie de exemplu pe un blog acolo te pot urmări apropiații sau fanii foarte ușor. Chiar dacă motivația vine și pleacă, îți vei aminti că ai făcut un angajament și cel puțin de jenă nu vei da înapoi.
  7. Gândește-te zilnic la țelul tău. Cu cât te gândești mai mult cu atât îți va intra mai adânc în cap visul tău și va deveni parte din tine. Asta de va motiva și energiza pentru a face câte puțin zilnic. Un progres mic făcut în fiecare zi, va duce în cele din urmă la realizarea visului.
  8. Obține suport. E dificil să reușești singur. Înconjoară-te cu oameni care te sprijină, te încurajează și care te motivează. Exersează mușchiul numit ”a cere” pentru că este adevărat proverbul biblic ”Cere și ți se va da”.
  9. Ține minte că motivația este ca fluxul și refluxul. Dacă ții minte asta vei înțelege că motivația vine și pleacă. E un proces normal și natural. Nu poți menține o stare de spirit permanent. Fii optimist!
  10. Încăpățânează-te. Fă ceea ce ai de făcut chiar dacă nu te simți motivat astăzi. Nu renunța. Motivația va reveni. Gândește-te că golul tău este asemenea unei călătorii și sunt obstacole în acel drum pe care îl parcurgi. Dacă cazi într-o groapă ce faci? Iei o perină și dormi acolo sau te ridici și mergi mai departe până ajungi la un pat moale?
  11. Începe cu pași mici. Chiar foarte mici. Dacă vrei să ajungi să faci minim 30 de minute de mișcare pe zi, începe prin a face 2 minute. Fă asta o săptămână și apoi îți vei dori să faci mai mult. Dacă vrei să te trezești la 5 dimineața, începe de la 7 fără 5 și tot scazi până ce ajungi să te trezești la ora 5. Câte 5 minute pe zi chiar chiar dacă vei avea nevoie de aproape o lună să reușești.
  12. Sărbătorește fiecare mic succes. Cumpără o sticlă de șampanie pe care să o deschizi când ai terminat de scris primul capitol din cartea ta. Nu contează ce faci dar ține evidența acestor progrese și sărbătorește-le.
  13. Citește zilnic în legătură cu golul tău. Te vei motiva și te va ajuta să te focusezi. Nu mai pun faptul că te vei dezvolta tot mai mult. Citind înveți.
  14. Cere ajutorul când nu mai poți. Caută pe alții care au avut aceeași problemă. Alătură-te unui forum de profil și vorbește cu oameni. Te vor ajuta să te pui pe picioare și să îți reîncarci bateriile.
  15. Gândește-te la beneficii și nu la dificultăți. Caută cât mai multe motive pentru a face ceea ce faci și concentrează-te pe rezultate, pe beneficiile care vin.
  16. Strivește gândurile negative și înlocuiește-le cu gânduri pozitive. Începe să îți monitorizezi gândurile. Acordă timp identificării gândurilor negative care te trag înapoi. Fă-ți o strategie prin care să le elimini. Spre exemplu dacă ți-e frică de întuneric, când îți vine în minte acea imagine urâtă care te sperie, imaginează-ți că tocmai ai aprins becul și te plimbi ca și cum ar fi lumină (atenție doar la mobilier și să nu calci pisica) 😀

După cum poți vedea motivația ține de acțiune și de goluri. E nevoie să îți faci un astfel de vis și să o întreții activ. Trebuie udat zilnic ca pe o floare căreia îi place apa.

Sper că te-au ajutat aceste sfaturi și dacă ai sugestii sau feedback-uri, te rog să îmi lași un comentariu. Deasemenea poți distribui acest articol unui prieten care știi că are și el probleme cu motivația. Probabil că-i vei face un bine 🙂

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)