Ce ar face Google e o carte veche, de prin 2008. A fost interesant să citesc mărturiile pionierilor în Social Media/Motoare de căutare și mulțimile de ”profeții” care s-au îndeplinit și care, probabil, nu vor muri niciodată. Am notat 21 de idei care mi-au plăcut și de care vreau să țin cont mai mult.
- Piețele sunt conversații – elementul cheie în orice organizație nu mai e marketingul ci abilitatea de a comunica
- Dacă pierzi un client riști să pierzi și prietenii acelui client
- Când clientul nu deține controlul, cu siguranță lucrurile vor merge prost
- Pornește un blog pe care să discuți despre problemele care apar în afacerea ta și soluțiile lor
- Practică un comision mai mic pentru un ritm de dezvoltare mai alert
- Google zice “tot ce ne interesează este să avem utilizatori”
- Pe internet banii sunt o consecință a atragerii utilizatorilor
- În economia zilelor noastre, dacă nu ești o platformă, vei deveni o marfă
- Sunt paginile de pe site-ul meu niște răspunsuri?
- Cu cât clienții se implică mai mult în definirea brandului, cu atât mai puțin timp trebuie să petreci tu enervând oamenii cu reclame.
- Comunitățile nu se crează, ele există deja. Ele fac deja ceea ce vor să facă. Treaba mea e să le ajut să o facă mai bine. Gestionează abundența și profită de pe urma ei dacă afacerea ta se bazează pe lipsurile oamenilor.
- Dacă reușești să ții în frâu puterea comunității, vei beneficia de pe urma ei. Daca îi intorci spatele, vei pierde în avantajul competitorilor tăi.
- Cu cât cedezi mai mult controlul, cu atât crește încrederea pe care ți-o oferă oamenii.
- Abundența generează calitate.
- Corectarea sporește credibilitatea. Recunoscând greșelile devii mai credibil.
- Fii transparent și învață pe parcurs să construiești afacerea ta.
- Sunt multe lucruri pe care nu nu ai cum sa ti le imaginezi dar clientii tai pot
- Construiește afacerea pornind de la inovație.
- Simplitatea e puternică.
- E de preferat să faci un singur lucru, dar foarte foarte bine.
- Dă-te la o parte din calea succesului tău!
Cartea Ce ar face Google e bună (mai ales prima jumătate – e esențială pentru toți marketerii și oamenii care au afaceri online), dar din păcate nu se mai tipărește. Dacă cumva o găsești undeva online, lasă-mi un mesaj – poate ajută pe cineva.