Ce ar face Google e o carte veche, de prin 2008. A fost interesant să citesc mărturiile pionierilor în Social Media/Motoare de căutare și mulțimile de ”profeții” care s-au îndeplinit și care, probabil, nu vor muri niciodată. Am notat 21 de idei care mi-au plăcut și de care vreau să țin cont mai mult.

  1. Piețele sunt conversații – elementul cheie în orice organizație nu mai e marketingul ci abilitatea de a comunica
  2. Dacă pierzi un client riști să pierzi și prietenii acelui client
  3. Când clientul nu deține controlul, cu siguranță lucrurile vor merge prost
  4. Pornește un blog pe care să discuți despre problemele care apar în afacerea ta și soluțiile lor
  5. Practică un comision mai mic pentru un ritm de dezvoltare mai alert
  6. Google zice “tot ce ne interesează este să avem utilizatori”
  7. Pe internet banii sunt o consecință a atragerii utilizatorilor
  8. În economia zilelor noastre, dacă nu ești o platformă, vei deveni o marfă
  9. Sunt paginile de pe site-ul meu niște răspunsuri?
  10. Cu cât clienții se implică mai mult în definirea brandului, cu atât mai puțin timp trebuie să petreci tu enervând oamenii cu reclame.
  11. Comunitățile nu se crează, ele există deja. Ele fac deja ceea ce vor să facă. Treaba mea e să le ajut să o facă mai bine. Gestionează abundența și profită de pe urma ei dacă afacerea ta se bazează pe lipsurile oamenilor.
  12. Dacă reușești să ții în frâu puterea comunității, vei beneficia de pe urma ei. Daca îi intorci spatele, vei pierde în avantajul competitorilor tăi.
  13. Cu cât cedezi mai mult controlul, cu atât crește încrederea pe care ți-o oferă oamenii.
  14. Abundența generează calitate.
  15. Corectarea sporește credibilitatea. Recunoscând greșelile devii mai credibil.
  16. Fii transparent și învață pe parcurs să construiești afacerea ta.
  17. Sunt multe lucruri pe care nu nu ai cum sa ti le imaginezi dar clientii tai pot
  18. Construiește afacerea pornind de la inovație.
  19. Simplitatea e puternică.
  20. E de preferat să faci un singur lucru, dar foarte foarte bine.
  21. Dă-te la o parte din calea succesului tău!

Cartea Ce ar face Google e bună (mai ales prima jumătate – e esențială pentru toți marketerii și oamenii care au afaceri online), dar din păcate nu se mai tipărește. Dacă cumva o găsești undeva online, lasă-mi un mesaj – poate ajută pe cineva.

 

P.S. Uite o listă de cărți despre Google și impactul pe care l-a avut asupra lumii

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)