Am adunat 27 de sfaturi pentru antreprenori de la Richard Branson care cel puțin mie, mi-au oferit mai multă claritate în ceea ce privește felul în care se conduce o companie. Pentru cei care încă nu știu, Richard Branson este un antreprenor și investitor englez care a fondat Virgin Group ce înglobează peste 400 de companii. Da, ai auzit bine. 400 de companii.
Mai jos ai cele 27 de sfaturi pentru antreprenori, care descriu fidel felul în care acest om a condus atâtea zeci de ani companiile sale ce i-au generat o avere de 4.9 miliarde de dolari.
- Nu o fă dacă nu îți place. Ca să conduci o companie trebuie să pui în joc sângele tău, sudoarea ta și lacrimile tale (plus cofeină).
- Fii vizibil. Aigură-te că apari pe prima pagină și nu pe ultimele.
- Alege numele brandului tău cu grijă.
- Ascultă mai mult, vorbește mai puțin. Nu pleca nicăieri fără o agendă în care să notezi tot ce auzi pentru a-ți reaminti mai târziu.
- Nu poți conduce o companie fără a-ți asuma riscuri. Curajoșii poate că nu trăiesc pentru totdeauna dar precauții nu trăiesc deloc.
- Prima impresie este totul. La fel este și a 2-a. În marea majoritate a cazurilor când un client contactează Virgin, este pentru are o problemă cu un produs sau un serviciu. Felul în care te prezinți pentru a rezolva problema spune multe despre compania ta.
- Perfecțiunea nu poate fi atinsă.
- Nu poți face totul pe cont propriu. E imposibil să faci totul pe cont propriu și la fel de imposibil ca să fii bun la tot ceea ce faci.
- Clientul are mereu dreptate, de cele mai multe ori. Trebuie să faci diferența dintre o problemă și un moft.
- Definește-ți brandul. Focusează-te pe ideea de a căuta mereu noi moduri prin care să ajuți oamenii să se simtă bine.
- Explorează teritoriile neexplorate. Încă există multe lucruri nedescoperite sau neinventate de care lumea are nevoie.
- Tu îți construiești propriul noroc. Oamenii de afaceri care sunt considerați norocoși sunt aceia care sunt pregătiți să-și asume cele mai mari riscuri.
- Fii atent la angajații care nu folosesc cuvântul ”noi” atunci când vorbesc de companie. Acesta e un semn că oamenii nu comunică eficient și s-ar putea să existe tensiuni.
- Construiește o zonă corporatistă de confort. Angajații trebuie încurajați să gândească deschis și liber ca să lucreze mai bine și să poată lua decizii importante pe cont propriu.
- Nu oricine e potrivit pentru titlul de CEO. Un manager trebuie să fie cineva care scoate tot ce e mai bun din oameni, un om de comunicare ce ajută angajații să învețe din greșelile proprii în loc să îi critice pentru ele.
- Fă-ți rost de un mentor care să te ghideze și să-ți ofere o altă perspectivă.
- Caută o a 2-a opinie și apoi o a 3-a. Trebuie să fii un bun ascultător și asta înseamnă că înainte de a spune ”hai s-o facem” sau ”hai s-o lăsăm baltă”, trebuie să asculți părerea a cât mai mulți oameni. Astfel, poți salva o grămadă de timp și bani.
- Taie cravate fără a arde poduri. Uneori parteneriatele pur și simplu nu funcționează. Învață să te desparți profesional fără să trebuiască să rupi orice legătură cu partenerul, mai ales dacă e vorba despre un prieten.
- Pune mâna pe telefon. E în regulă să folosești diverse metode de comunicare dar când trebuie să dai un telefon, dă-l. În ultimii ani, calitatea comunicării în afaceri a scăzut tocmai din cauză că oamenii evită să vorbească sau să se vadă față în față.
- Când ai de ales între personalitate și experiență, alege experiența. Un skill poate fi învățat. Când citești un CV, concentrează-te pe personalitatea individului, nu pe experiența sa.
- Companiile nu sunt nemuritoare. Un antreprenor trebuie să fie pregătit să se adapteze și trebuie să evite a simți nostalgie față de companie. Uneori trebuie să duci compania pe un drum cu totul nou pentru că circumstanțele sau oportunitățile s-au schimbat. Găsește modalități ca să faci angajații să gândească ca niște antreprenori. Pe măsură ce le vei da mai multe responsabilități oamenilor, cu atât se vor descurca mai bine.
- Nu întotdeauna vei lua deciziile corecte. Oricine greșește așa că atunci când o faci, recunoaște cu sinceritate. Sinceritatea nu este doar cea mai bună tactică ci e singura tactică.
- Fii un lider, nu un șef. Un lider e o persoană care nu doar execută propriile idei ci și inspiră pe alții să vină cu ideile lor.
- Cel mai bun sfat pentru antreprenori este a-ți aminti mereu ceea ce reprezintă o companie: o companie este pur și simplu un grup de oameni.
- Ca lider, trebuie să fii un bun ascultător și un bun motivator. Deasemenea trebuie să poți vedea valoarea în fiecare om, să apreciezi și să lauzi asta.
- Există o linie foarte subțire care desparte succesul de eșec. Fii gata să îți schimbi banca la fel cum îți schimbi doctorul. Tu nu aparți unei bănci.
- Învață arta delegării. Oferă libertate oamenilor care îți conduc companie și dă-le libertatea de a face greșeli.
Ți-a plăcut articolul? Mă poți ajuta distribuindu-l sau apăsând butonul de like de mai jos. Mulțumesc!