Cred că unul dintre cei mai mari inamici ai oamenilor este lenea. Un inamic invizibil care știe foarte bine să negocieze cu mintea noastră, găsind tot felul de scuze pentru a ne îndepărta de ceea ce avem de făcut. Rezultatul este regresul pe toate planurile.

Pentru că, recunosc, este o problemă și pentru mine  am decis să fac puțină cercetare și să scriu un articol despre ce fac alți oameni pentru a învinge lenea.

Acestea sunt rezultatele:

1. Observă-ți gândurile. Primul pas este să începi să îți observi gândurile, să începi să ții inventarul lor. Gândurile vin și pleacă. Oprește-te din când în când și doar stai și privește detașat, dintr-o perspectivă conștientă, cum vin și pleacă gândurile. Nu le judeca și nici nu te împotrivi lor. Devino un privitor al propriilor gânduri. Nu le eticheta ci permite-le să își urmeze cursul lor natural. În momentul în care acorzi atenție și te concentrezi pe un gând, acesta începe să se schimbe și mai apoi dispare.

2. Pune întrebări referitor la gândurile persistente. Pe măsură ce continui să-ți observi gândurile, vei vedea unele care tot revin. Dacă sunt negative, pune-ți întrebări. De ce am gândul ăsta?, De când am gândul ăsta?, Când am avut ultima oară gândul ăsta?

Înțelege faptul că nu poți analiza fiecare gând așa păstrează un echilibru în această analiză a ta.

3. Meditează. Nu  trebuie să fii un călugăr Zen pentru a începe să meditezi. Poți începe printr-o practică foarte simplă, aceea de a sta nemișcat câteva minute, controlându-ți respirația. Dacă pierzi concentrarea, întoarce-te încet la partea controlului respirației și vei intra din nou în starea de meditație. Meditația îți permite să te relaxezi și să ai un control mai bun asupra gândurilor.

4. Fă lucrurile rând pe rând. Multitasking-ul amplifică lipsa minții conștiente și încurajează gândirea automată, pe pilot automat. Când îți împarți atenția, sacrifici bucuria, pierzi înțelesul real al lucrurilor și scazi calitatea rezultatelor tale.

Realizează sarcinile rând pe rând și concentrează-ți atenția și efortul 100% pe ceea ce ai de făcut. Aceasta e cea mai bună metodă pentru a trăi literalmente, momentul, adică să respecți zicala latină Carpe Diem.

5. Practică atenția. Acordă atenție la tot ce faci și la tot ce te înconjoară. Bucură-te de mâncarea pe care o mănânci, ascultă sunetele din jurul tău. Experimentează viața prin toate simțurile tale, în tot trupul tău. Pe măsură ce devii tot mai conștient, aprecierea pentru viață crește. Asta e cea mai bună metodă pentru a învinge plictiseala și gândurile care îți obosesc mintea.

6. Stabilește clar ce îți dorești să realizezi cât timp ești în viață.  Nimic nu sperie mai mult un om decât gândirea intenționată la ceea ce își doresc și la ceea ce pot deveni. Permite-ți să visezi și să explorezi posibilitățile a tot ce poți deveni. Asta te va ajuta foarte mult să realizezi cine ești cu adevărat și ceea ce îți dorești să faci. Nu câștigi nimic, ba chiar din contră, atunci când ai în continuu gânduri negative și îți faci tot felul de scuze.

7. Redu activitățile care îți permit să evadezi de la acțiune. Este bine să evadezi din când în când din starea de muncă și să te relaxezi cu niște activități distractive pentru a te reface. Cu toate acestea, dacă devii obsedat de divertisment pentru a te simți bine, nu faci altceva decât să îți amorțești mintea și să eviți trăirea unei vieți pline.

Gândurile sunt foarte puternice. Ele sunt energie care rezonează, creează și afectează calitatea experiențelor noastre. A fi conștient de gândurile tale înseamnă a te apropia cu încă un pas de trăirea vieții la adevărata sa valoare și a avea mai multă pace.

În final, închei cu un citat care să te inspire și să te pună puțin pe gânduri:

Ai grija la gânduri pentru că ele devin cuvinte,

Ai grijă la cuvinte pentru că ele devin acțiuni,

Ai grijă la acțiuni pentru că ele devin obiceiuri,

Ai grijă la obiceiuri pentru că ele îți formează caracterul,

Ai grijă la caracter pentru că el devine destinul tău.

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)