7principiiapreciereangajati

Acum câteva zile eram în tren și citeam cartea 1001 de Moduri de a-ți Recompensa Angajații. În fața mea, o doamnă revoltată, povestea cuiva cât de dezamăgită era de șeful ei care aparent nu îi aprecia (suficient) munca și eforturile în acea firmă.

Mi s-a părut extrem de interesantă și fascinantă coincidența respectivă, eu citind un capitol despre aprecierea angajaților iar dânsa plângându-se de faptul că șeful nu o aprecia. Astfel, am spus că trebuie să scriu câteva principii în următoarele articole de pe blog, în ideea că vor fi de folos atât actualilor cât și viitorilor antreprenori/șefi/patroni etc.

7 principii pentru exprimarea aprecierii față de angajații tăi:

1. Pune accentul pe succes și cât mai puțin pe eșec. Dacă nu faci asta vei pierde tendința de pozitivitate, pentru că evident cauți și găsești mai mult aspectele negative, greșelile și problemele angajaților.

2. Oferă recunoașterea și recompensa într-un mod public. Dacă nu e publică, aprecierea își pierde mult din impact/efect, deci din scopul pentru care a fost oferită.

3. Oferă aprecierea într-o manieră sinceră și personală. Evită ceea ce a devenit banal și poate părea fals. Cu cât mai autentic, cu atât mai surprinzător și mai de impact.

4. Adaptează modul în care răsplătești și manifestezi aprecierea de la om la om. Fiecare om are nevoi unice și realizări diferite în job. De asemenea, contează și situația în care un angajat e răsplătit. Apoi imaginează-ți că toată lumea primește aceeași răsplată mereu. Nu pare impersonal și banal?

5. Sincronizarea e foarte importantă. Valoarea oamenilor trebuie recunoscută și apreciată pe parcursul proiectului, atunci când înregistrează rezultatele deosebite. Întârzierile diminuează impactul celor mai multe recompense.

6. Fii clar în ceea ce privește realizarea și recompensa aferentă. Oamenii trebuie să știe clar de ce primesc anumite premii și care sunt criteriile de evaluare și de oferire a premiilor. Trebuie să știe clar și la orice oră, tot ce trebuie să facă pentru a ajunge în postura de „premiant”, apreciat în fața echipei.

7. Recunoaște valoarea aprecierii. Manifestă aprecierea față de cei care au învățat să-i aprecieze pe cei care fac ceea ce trebuie pentru companie. Asta înseamnă să creezi lideri.

Acestea au fost cele 7 principii. Dacă ai și alte idei, lasă-mi un comentariu mai jos și mă voi bucura să-l citesc.

1001 de moduri de a-ti recomensa angajatii

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)