A apărut un serviciu interesant pentru cei din eCommerce, pentru dezvoltatorii de site-uri de vânzări produse proprii dar și pentru afiliați.
Se numesc Marketizator.com și în cadrul campaniei lor de promovare au pus la dispoziție într-un video pe Youtube, 99 de idei care îți pot mări rata de conversie în vânzările online.
Le-am transcris pentru că vreau să le printez dar m-am gândit că probabil și alții vor să o facă așa că găsești primele 24 de sfaturi mai jos (probabil că urmează mai vreo 2-3 video-uri așa că fiți pe fază).
1. Segementează traficul cu atenție
- Din București / Provincie
- Din Search / Facebook
- Noi / Care au revenit
- Direcți (cei mai de dorit)
2. Personalizează fiecare segment de trafic
- Salută-i pe cei care vin prima oară pe site
- Dă-le detalii despre livrarea celor care vin din provincie
3. Măsoară intenția de cumpărare
- Lansează survey-uri doar celor care ies de pe site fără să cumpere ca să afli cât ai putea crește rata de conversie.
4. Reajustează politica de achiziție trafic în funcție de potențial
- Dacă afli că anumite canale de trafic au inteție de cumpărare mică, renunță la acestea
5. O microconversie e mai tare decât nicio conversie
- Ex: abonare newsletter
- Dacă tot ai dat bani pe trafic, măcar fă rost de adrese de email prin interacțiuni la iesirea de pe site
6. Trimite mailuri automat, în funcție de comportament
- Prin sisteme de mailing automat, recuperează coșurile abandonate cu/fără stimulente
7. Fă A/B testing pe paginile cheie
- Verifică ce culoare, ce texte, ce imagini sunt cele mai eficiente
8. Salută vizitatorii noi
- Pentru a crea o relație cu ei li a le transmite care e asul tău din mânecă față de concurență
9. Fă recomandări de produse conexe
- Prin siteme de recomandare, oferă produse conexe astfel încât site-ul tău să fie mult mai relevant
10. Folosește testimoniale
- Oamenii au MULT mai multă încredere ăn alți oameni ca ei, deât în tine ca și vânzător
11. Află motivele pentru care vizitatorii tăi cumpără
- Trimite mail-uri de satisfacție post-comandă și află ce anume i-a convins pe cei mai mulți clienți să cumpere
12. Află motivele pentru care vizitatorii tăi nu cumpără
- Află printr-un survey la ieșirea de pe pagina de coș de ce au renunțat la comandă. Apoi acționează.
13. Folosește tutoriale
- În România, doar 11% dintre utilizatorii de internet au cumpărat on-line. Mulți încă nu știu cum.
14. Învață să folosești ofertele limitate.
- Asta înseamnă și să nu ții o promoție/ofertă câteva luni, ci chiar doar câteva minute.
15. Creează urgență (stoc, timp până la livrare, etc.)
- Crearea de urgență este un super argument. Booking: Ultima cameră și 4 se uită la ea în acest moment.
16. Folosește markere cu încredere
- Orice siglă/certificat ajută. Visa, Mastercard, Trusted, Secure Site etc.
17. Testează diferite headline-uri
- Cuvintele au FOARTE mare putere dacă le folosești bine
18. Fă calcule și oferă stimulente celor care ies de pe site cu produse în coș
- În funcție de valoarea coșului, poți oferi: vouchere, reduceri, diverse premii care stimulează încheierea vânzării.
19. Testează diferite Call To Action-uri
- Cumpără
- Vs ”Profită acum” (promoții)
- Vs ”Fă-ți damblaua” (gadgets)
- Vs ”Savurează” (vinuri)
20. Identifică un Unique Selling Point (USP) câștigător dpdv al conversiei
- Testează mai multe până găsești cel mai convingător diferențiator
21. Oferă surprize doar pe pagina de coș
- Principiul ”promite mai puțin, oferă mai mult” funcționează foarte bine la nehotărâți
22. Personalizează-ți site-ul în funcție de locul vizitei
- Simpla personalizare cu o poză a orașului de unde este vizitatorul + detalii de livrare, poate face mini minuni!
23. Redu la maximul numărul de câmpuri solicitate
- Keep it stupid simple funcționează și la oameni inteligenți
24. Asigură-te că cel puțin 20% din bugetul tău de marketing e investit în optimizarea conversiei
- La sfârșitul zilei nu contează cât trafic ai, ci câte vânzări ai.
Cu siguranță îți vor fi de folos dacă le aplici. Revin și cu celelalte până la 99 când vor fi anunțate 🙂