Am tot citit în ultimul timp articole scrise de afiliați români care au curaj și/sau bunăvoința de a împărtăși cifre cu începători în ale afilierii și m-am tot gândit dacă să mă pun să scriu și eu unul, dacă e ok să fac publice niște cifre, dacă nu are să mă copieze cineva, dacă nu am de pierdut per total, bla bla…

În final am zis că-l scriu în ideea că susțin genul ăsta de articole deschise și chiar m-aș bucura să citesc ceva mai concret de exemplu de la Octavian Jomir – pe care îl admir (știu că activează și pe nișa de carte) sau Șerban Cristian – same respect for him.

Am pornit primul meu proiect pe afiliere, Booknation.ro, în 2014, prin iulie, în ideea de  site de recenzii de carte. În acești doi ani au fost scrise peste 700 de recenzii – nu de mine, ci de echipa de redactori voluntari pe care am format-o cu extrem de multă muncă și răbdare de fier.

În prezent avem undeva la 19.000 de unici lunar, iar mai bine de jumătate e trafic organic.

Am pornit ca afiliat 2parale.ro, promovând în 99% din cazuri cei doi titani ai cărților, libris și elefant.

Habar nu am dacă am făcut bine promovându-i în mare doar pe aceștia, în condițiile în care multe edituri mari sunt deja advertiseri 2parale.

În esență, după ce elefantul s-a transformat în mall, a devenit mult mai rentabil să ne focusăm energia pe elefant.ro pentru că valoarea comisioanelor erau mult mai mari. Chiar dacă direcționez trafic interesat de cărți pe acele linkuri, oamenii își mai cumpără câte un parfum, poșetă sau vreo rochie.

Nu e o regulă asta, dar am observat că valoarea medie a unei comenzi de cărți de la elefant e mai mare decât cea de la libris.

Ca mărturie e și cel mai mare comision înregistrat până acum (înregistrat acum vreo 10 zile) în valoare de 166 de RON (comandă de cărți în valoare de 2300 de lei) – sper să fie aprobat 🙂

comision 166 lei elefant

Nu am folosit până acum strop de Adwords, deși am mai încercat Facebook Ads – jucându-mă cu targete demografice oferite chiar de analiștii de marketing elefant în conferințele publice cu 2parale înainte de Black Friday.

Conversia Facebook Ads a fost extrem de proastă. Sincer să fiu, nu știu ce aș fi putut să greșesc – setările Facebook Ads fiind destul de simpliste.

Totuși, până acum am înregistrat comisioane bazându-mă pe următoarele 3 surse de trafic esențiale, în ordinea performanțelor în afiliere:

  1. Newsletter – trimiterea de email-uri doar când există promoții Elefant / Libris. Dacă campania de reducere e atractivă – de genul 50% reducere la mii de cărți – se pot face ceva comisioane.
  2. Concursuri Facebook și postări – reach-ul link-urilor postate pe Facebook sunt mici, dar investind continuu în pagina de Facebook (muncă pentru a creea content relevant pe nișă care să stârnească cât mai mult engagement) se pot obține ceva conversii, dar numai când sunt promoții.
  3. Trafic Organic – destul de slab. De cele mai multe ori se cumpără cu totul alte cărți și nu imediat – la câteva zile distanță. Am investit cele mai multe resurse în zona asta (chiar și training-uri SEO făcute echipei), dar rezultatele sunt slabe. Sincer, încă nu mi-am scos investiția în bani făcută în acești 2 ani pe partea de trafic organic.

Conversiile Libris din ultimele 5 zile

Au fost două campanii, una în care dădeau ca premiu o bicicletă Pegas și cealaltă cu aniversarea a 7 ani de Libris. Poți vedea diferența dintre o zi obișnuită și cele de campanie. Campania cu bicicleta Pegas a fost slabă. Cu același număr de click-uri ca în campania din 20 mai, am obținut de 6x mai puțini bani din comisioane.

statistici libris

Conversiile Elefant din ultimele 5 zile

Comisioanele înregistrate au fost doar din vânzări de cărți. Poți vedea că în 19 mai, campania cu 50% reducere s-a comportat așa cum a promis elefant (e cea mai bună campanie recurentă pe care o au) – foarte bine. Majoritatea comisioanelor au venit din Newsletter.

elefant statistici

Concluzii:

  1. Dacă aștepți să faci bani pe nișa de cărți doar din trafic organic – o să îmbătrânești frumos. Recunosc că mai pot face multe lucrări pe partea de conversie / clicks, dar tot nu cred că focusul meu trebuie să fie pe asta (cu toate că e o sursă de venit pasiv și nu implică bani)
  2. Cea mai convertibilă sursă de trafic testată de mine e newsletterul – dar necesită multă răbdare și ceva investiții timp/bani (incentivizare prin premii/campanii interesante și diverse etc.)
  3. Trebuie neapărat să încep să investesc în CPC Adwords și remarketing Facebook (așa cum l-am auzit pe Octavian Jomir zicând) – nu de alta, dar felia de comisioane cea mai serioasă merge la cei care fac CPC din câte văd.

P.S. Dacă binevoiești să îți spui părerea, o aștept cu muuuuult interes într-un comentariu și m-aș bucura dacă ar fi scrise cât mai multe articole de genul ăsta.

11
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x