Un nou capitol din Straight Line System de Jordan Belfort pe care vreau să îl împărtășesc cu voi este Cele 3 Tipuri de Cumpărători.

cumparatori

E foarte important să știi cu cine ai de-a face pentru că în procesul de prospectare vei identifica unul dintre cele 4 tipuri de cumpărători:

  1. Tipul celor pregătiți. În medie 20 din 100 de prospecți fac parte din grupul țintă a cumpărătorilor produsului tău.  Ei sunt convinși că își doresc produsul tău și vor să îl cumpere. Aceștia sunt oamenii care știu că trebuie să ia o decizie rapid și sunt stresați să o facă cât mai repede. Aceștia sunt cei mai buni cumpărători ai tăi.
  2. Tipul celor care încă fac shopping. Tot din 100 de prospecți, 30 sunt motivați dar încă sunt în punctul în care fac ”shopping”. Sunt convinși că doresc să cumpere un produs dar nu au decis când o vor face. Poate fi azi sau peste 3 sau 6 luni.
  3. Tipul curioșilor. Aceștia testează terenul, se gândesc să cumpere produsul sau serviciul tău dar sunt apatici. Ar putea cumpăra astăzi, mâine sau oricând altcândva. Pur și simplu nu le pasă. Aceștia nu sunt cumpărători buni.
  4. Tipul celor aduși cu forța la întâlnire. Aceștia sunt acei 20% care efectiv nu vor cumpăra niciodată. Nu îi interesează produsul pentru că nu au nevoie de acesta. Nu înseamnă că au o părere negativă despre produs. Pur și simplu nu au nevoie de el și nu vor cumpăra.

Dintr-un grup de 100 de oameni, 50% sunt potențiali cumpărători și restul de 50% sunt o pierdere de timp și energie. Nu încerca să convertești pe unul care nu vrea să cumpere într-un cumpărător. În schimb concentrează-te la primii 50%. Ei merită toată atenția ta.

Totul are o limită – nu poți transforma minereul de fier în aur – Mark Twain.

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)