În 2012 piața românească de comerț online a însemnat 600 de milioane de euro în retail (fără a lua în calcul turism, servicii, utilități, plăți de facturi), strict produse fizice vândute.

Față de 2011 s-a înregistrat o creștere de 35%.

În 2013, chiar dacă cifra nu e confirmată oficial, s-a estimat că piața de comerț online  a înregistrat vânzări de 750 de milioane de euro.

Raportarea față de alte piețe în ceea ce privește vânzările realizate online pentru anul 2012 arată așa:

  1. Germania – 28 miliarde de euro
  2. Turcia – 7,3 miliarde de euro
  3. Rusia – 6 miliarde de euro
  4. Polonia – 4,5 miliarde de euro
  5. Cehia – 1,8 miliarde de euro
  6. Ungaria – 950 milioane de euro
  7. Bulgaria – 120 milioane de euro

Date demografice referitor la comerțul online din România:

  • 1 milion de internauți români din cele 9 milioane cumpără online
  • Vârsta medie a celor care cumpără este între 25 și 34 de ani
  • 54,8% sunt bărbați și 45,2% sunt femei
  • 83,5% dintre cei care cumpără locuiesc în mediu urban
  • Salariul mediu al cumpărătorilor online este între 1400 și 1800 de lei
  • 90% preferă să plătească ramburs
  • 48% dintre vizitatorii unui magazin online, intră doar pentru a se informa despre un anumit produs, fără a avea intenția să-l cumpere. Ei vor detalii despre produs și vor să afle prețul.

De aici se poate deduce o lege foarte importantă pentru succesul unui magazin online. Orice magazin online înafară de scopul său principal, acela de a vinde, trebuie să răspundă și altor scopuri iar în acest moment mă refer la informarea utilizatorilor cu privire la acel produs.

E destul de logic. Dacă 48% intră doar pentru a se informa și nu găsește ceea ce are nevoie (descriere, imagini, reviews etc), el va pleca la competiție și probabil că l-ai și pierdut pentru totdeauna. În schimb dacă-i oferi informații cât mai multe iar la final faci rost și de email-ul său, ai mari șanse să-i vinzi.

Informații preluate din infograficul făcut de gpec.ro

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)