În ultimii 2 ani mănânc pe pâine conținutul postat de proprietarul celei mai mari agenții de digital marketing din lume, Gary Vaynerchuk. În majoritatea keynote-urilor pe care le face pune un accent uriaș pe ce anume l-a ajutat să crească afacerea familiei de vreo 10 ori după ce a luat conducerea: a investit în publicitate online când majoritatea oamenilor considera că internetul e o bulă sau o chestie trecătoare.

Faza este că istoria se repetă. Pe măsură ce o piață se aglomerează, costurile de a vinde în acea piață devin tot mai mari.

Practic, în acest moment avem câteva canale în care orice afacere chiar TREBUIE să investească pentru a nu pierde jocul în 3-5 ani: Facebook, Google Adwords, Instagram, SEO, și chiar email marketing.

Fie că e vorba de a face vânzări azi sau de a construi audiența, acum e momentul pentru a face asta, pentru că nu am ajuns să avem costurile pe care le au, spre exemplu, americanii în ceea ce privește marketing-ul online.

PIAȚA DE MARKETING DIGITAL DIN ROMÂNIA E ÎNCĂ TÂNĂRĂ!

Ce e de făcut? Trebuie redirecționat din bugetul de marketing un procent semnificativ în online. E adevărat, dacă nu angajezi o echipă de specialiști care să îți gestioneze tot ce înseamnă publicitate plătită va trebui să înveți de la zero și să cheltuiești timp și bani.

Resurse online sunt. Spre exemplu, Google oferă posibilitatea să te certifici ca specialist Google Adwords, deci practic să urmezi câteva ore de training-uri online după care să dai câteva examene. Iar asta trebuie făcut anual pentru că lucrurile evoluează foarte rapid și se schimbă constant.

Dacă nu dorești să devii tu specialist în reclame plătite, pentru că oricum ai mult de lucru în afacere, atunci poți angaja o echipă profesionistă ca EpicAds, care se va ocupa de tot ce înseamnă reclame, de la design grafic, până la optimizarea campaniilor Google Adwords.

La urma urmei, în asta constă cel mai mare secret al antreprenoriatului: să știi care sunt punctele tale forte, și care sunt slăbiciunile. Dacă a concepe campanii de marketing online și a le gestiona ți se pare prea complicat, șansele sunt că nu sunt pentru tine. Atunci e momentul să delegi și să angajezi specialiști.

Avantajele sunt uriașe. Poți crește afacerea dacă faci campanii de marketing măsurabile, iar nimic nu e mai măsurabil decât în online. Nicio cifră nu va rămâne nedescoperită, fie că vorbim de cât te costă un client nou sau ce vârstă are clientul tău ideal.

Oricare ar fi alegerea ta, îți urez mult succes și să nu ratezi aceste mari oportunități pe care încă le avem în 2018! Peste 3-5 ani vor face toată diferența – și șansele sunt că și competitorii tăi au început să investească.

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)