Am început să folosesc Instagram pentru proiectele mele în urmă cu doar 2 ani deși, recunosc, am început pentru că nu voiam să rămân în urmă cu toate schimbările rapide care se produc în social media, nu pentru că vedeam avantajele promovării pe această platformă vizuală.

Nu am investit foarte mult timp în Instagram, dar m-am asigurat că postăm regulat imagini și conținut care să ofere o creștere organică – chiar dacă nu vedeam imaginea de ansamblu și care e strategia pe termen lung.

Am decis astfel că trebuie să mă informez și am început să caut informații clare, mai ales că eram conștient de faptul că Instagram poate doar să crească, având la cârma lui Facebook de vreo 5 ani.

După un scurt research, am găsit eBook-ul lui Ciprian Susanu despre cum să îți promovezi afacerea folosind Instagram. Pentru că l-am văzut pe Ciprian live într-un eveniment despre marketing online pe care l-a susținut în Cluj-Napoca și am văzut că este un expert în domeniu, am zis că trebuie să dau șansă eBook-ului.

A fost o alegere bună.

Acest eBook te ia practic de la zero și îți explică atât chestii de bază de genul ce sunt hashtag-urile și tipurile de hashtag-uri (nu știam că există 4 tipuri de hashtag-uri – foarte tare!), cât și chestii mai avansate de genul cum îți poți optimiza profilul de Instagram, Insights și analytics, Instagram stories, Instagram live și multe altele.

De asemenea mi-au plăcut mult ideile de creștere a comunității pe Instagram – și mă bucur că a atins atât variantele plătite, cât și cele gratuite.

Pentru cei care vor să învețe și câteva noțiuni despre Instagram Ads, există câteva pagini dedicate și acestui subiect – eu încă nu am testat serios Instagram Ads, ci am făcut doar un experiment acum câteva luni, după care am tras concluzia că e prea scump să faci advertising pe Instagram, comparativ cu Facebook Ads. Asta până acum, pentru că am înțeles din eBook de ce mi-a păpat Instagram banii fără să am rezultate prea bune.

Ce alte subiecte se mai ating în eBook-ul lui Ciprian?

  • cum funcţionează un cont Instagram de Business și ce funcții diferite are față de un profil personal
  • despre strategia de marketing și Funnel-ul de Marketing
  • cum arată o postare perfectă pe Instagram și care e anatomia ei
  • despre Instagram Shopping și ce oportunități de viitor avem
  • ce concursuri poți să faci pe Instagram și exemple
  • câteva exemple de profile de succes pe Instagram și ce face bine fiecare brand
  • și muuuulte tips & tricks

Concluzia mea e că acest eBook se potrivește celor care se află în situația mea: celor care recunosc că există potențial pe Instagram pentru a promova și crește o afacere, dar nu au suficiente informații și vor să își formeze o fundație pentru a începe sau a schimba strategia actuală.

Ideea este că mi-am dat seama că nu merită să mai pierd timp ca să învăț făcând research din 100 de surse. Prefer să îmi îndrept atenția asupra câte unui expert într-un domeniu și să învăț tot ce predă. Evident că e bine să vezi păreri diferite, dar cred că e bine să consumi informația structurată a câte unui expert pe rând, nu să te arunci în mai multe direcții și să nu știi încotro să o apuci.

Vă las link-ul spre eBook-ul lui Ciprian mai jos. Între timp eu plănuiesc să trec și prin eBook-ul despre Analytics – am multe de învățat și pe partea asta – așa că revin cu un update după ce îl citesc 🙂

Vezi eBook-ul Cum să folosești Instagram ca să-ti promovezi afacerea

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x