mediocritate-robin-sharma

#1. Performerilor mediocri le place să vorbească despre ceilalți. Performerii de top au obsesia de a discuta mereu despre visele lor.

#2. Mediocrii adoră timpul liber. Ei cunosc cele mai în vogă emisiuni de televiziune, petrec ore bune în lumea jocurilor video și sunt primii dintre prietenii lor care sunt la curent cu cele mai noi gadget-uri. Performerii de top sunt radical diferiți. Dependența lor este învățarea.

Ei investesc în cărți, merg la conferințe, interacționează cu minți strălucite și fac tot ceea ce este nevoie pentru ca ziua de mâine să fie mai bună decât ziua de astăzi. Te rog, ia aminte: cu cât cunoști mai mult, cu atât vei realiza mai mult. Cunoașterea este cel mai mare creator.

#3. Performerii mediocri se resemnează cu ideea de mediocritate, gândindu-se că cei care aparțin elitei sunt oarecum mai buni, mai rapizi și făcuți dintr-un alt aluat. Ei numesc aceasta ”Mitul Geniului”.

Nu te integra în această categorie. Performerii de top au o percepție diferită. Aceștia consideră că geniul și legendarul nu sunt rezultatul unui talent modelat de către Divinitate.

Nici gând! Este mai degrabă vorba despre concentrare, disciplină, sacrificiu, suferință, rezistență și imensele cantități de muncă asiduă. Ei înțeleg că atingerea perfecțiunii nu este niciodată ușoară, dar că întotdeauna merită.

#4. Cei mediocri nu respectă timpul. Îi vei vedea așteptând ore bune pentru a prinde o masă bună într-un restaurant grozav. Ei cumpără alimente atunci când toți ceilalți cumpără alimente. Întârzie adesea și sunt cunoscuți pentru amânarea și prelungirea acțiunilor.

Performerii de top înțeleg că timpul este o binecuvântare. Ei dedică cele mai bune ore intereselor lor cele mai importante. Au un plan bine stabilit pentru următorii 10 ani, 5 ani și pentru acest an. Își fac un program al fiecărei zile știind că planificarea este calea către libertate.

#5. Performerii mediocri utilizează limbajul victimelor. Totul este ”un dezastru”, ”un necaz” sau ”o problemă”. Cuvintele pe care le folosești influențează energia pe care o simți.Pentru a te ridica la rangul excepționalului, trebuie să apelezi la rezervorul cu energie masivă.

Performerii de top își mobilizează cuvintele în așa fel încât acestea să le deschidă noi orizonturi. Limbajul lor inspiră. Totodată, dezvăluie faptul că, în adâncul lor, aceștia au două imagini de ansamblu asupra lor: cârmuitori ai propriilor destine sau pioni mici și neputincioși.

#6. Mediocrii se opresc când sunt speriați.Performerii de top continuă atunci când sunt loviți de frică, înțelegând că perseverența reprezintă nucleul inovației și că, de asemenea, curajul este rezultatul practicii și nu un dar natural.

#7. Mediocrii urmează mulțimea. Pun un accent dominant pe apartenența la un anumit grup, pe a se face plăcuți și pe a primi acceptare tribală.

Performerilor de top nu le pasă ce gândesc ceilalți. Au dezvoltat siguranța de a gândi pentru ei înșiși. Își stabilesc propriile vise, au propriile valori și fac lucrurile în propriul lor mod. Acest lucru nu numai că va conduce la un succes neobișnuit dar va produce și o fericire de durată.

#8. Cei mediocri sunt conduși de plăcere. Tot ceea ce fac este în scopul îndeplinirii propriilor lor dorințe și pentru a se simți bine pe moment (ei fac aceasta, cel mai adesea, ca o evadare din durerea ce o simt).

Performerii de top sunt conduși de scop. Ei se alimentează cu viziunea unică și puternică a unui viitor mai luminos. O viziune care îi ține treji până târziu și îi face să se trezească devreme. Ei înțeleg visceral că secretul pasiunii este scopul și că, odată ce articulezi cauzele, soluțiile încep să apară de la sine.

#9. Performerul mediocru este pur consumator. Pentru el, contează doar să cumpere și să dețină anumite lucruri. Identitatea mediocrilor este bazată pe brandurile, etichetele și mărcile momentului.

Performerilor de top prea puțin le pasă de aceste lucruri. Ceea ce le alimentează focul are mai puțin de-a face cu a fi un consumator și mai mult de-a face cu a fi un producător. Ceea ce le stârnește interesul este folosirea creativității, energiei, talentelor și timpului pentru a realiza ceva valoros care nu numai că le furnizează propriile vise, dar face lumea un loc mai bun.

Sursa: robinsharma.com

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)