UPDATE ȘI CUVÂNT ÎNAINTE în 2018 (4 ani de la scrierea articolului original): Uneori suntem disperați ca să obținem rezultatele mai repede – însă ca orice lucru în viață, ce se câștigă ușor/repede, se pierde la fel de repede. Când vine vorba de dat jos kilograme, cel mai important lucru de educat nu e stomacul sau pofta cu tot felul de diete minune, ci creierul. Nu merită să îți pui toate speranțele într-o dietă sau pastilă minune. Nici măcar în mersul la sală zilnic unde să tragi de tine până nu mai poți.

Conștientizează că nu ai devenit gras(ă) peste noapte, ci în ani de zile de alegeri greșite – când ai mâncat pizza la 10 seara, când ai băgat cola în loc de apă etc., și va dura timp până să dai jos tot ce ai strâns în tot timpul acela.

Setează-ți un obiectiv azi. Dar unul realist. Propune-ți ca de azi într-un an să dai jos burta / colăceii / grăsimea de la subraț / de pe mâini etc. – și lucrează la un plan REALIST care să te ducă acolo. Calculează-ți caloriile pe care le bagi în gură – fă-ți un deficit decent (vorbește cu un nutriționist eventual) – și ține-te de noul tău stil de viață 365 de zile începând de azi!

Nu te înfometa aiurea pentru că la finalul celor x zile de înfometare o să simți că ai făcut un efort mare și rezultatele sunt prea mici, deci o să vrei o recompensă. O să te înfigi în borcanul cu Nutella și o să plângi de ciudă după.

365 de zile! Începând de azi. Fă-ți planul, ține-te de el, dă timp corpului ca să lucreze pentru tine, mergi la sală sau mergi mai mult pe jos, apucă-te de alergat, fă ceva, dar dă-ți timp ca să slăbești! Nimic ce e peste noapte nu funcționează.

Iar dacă tot vrei să citești articolul original pe care l-am scris în 2014, îl ai mai jos. Sănătate și spor la ucis grăsime!


Recunosc, sunt o persoană destul de comodă când vine vorba de a face mișcare pentru a da jos kilogramele în plus.

În ultimul an ca freelancer online (muncind acasă, stând la birou) s-au tot adunat și de la 84-85 cât aveam constant pe vremea când eram angajat și eram nevoit să merg pe jos minim 30-40 de minute pe zi, astăzi am ajuns la 91 și nu sunt prea mândru de ele.

Pentru că e iarnă și provocarea de a ieși la alergat e destul de mare, am cam lăsat-o baltă cu slăbitul și evident kilogramele se vor acumula.

NU VREAU ASTA!

Am auzit de la o prietenă că există o dietă care te ajută să slăbești mâncând mere și m-am decis să o urmez. Mi-a zis că a reușit să dea jos 3 kg în doar 3 zile.

Ce presupune dieta? Să mănânci mere, doar mere maxim 5 zile (din câte am citit).

Ei bine, nu știu dacă voi reuși să rezist chiar 5 zile mâncând doar mere dar măcar 3 mi-am propus să rezist. Medicul i-a recomandat acestei prietene să țină dieta în scop de detoxifiere, dar ea are rezultate foarte bune și la slăbit.

Am citit că ar trebui să mănânc aprox 1.5 kg de mere pe zi (vreo 5-6 mere mari) maxim pentru că au un efect laxativ.

UPDATE: chiar dacă am mâncat mere toată ziua, nu au avut efect laxativ. Merele sunt în mare parte formate din apă deci s-au absorbit repede. Dieta cu mere cu are efect laxativ!

Nu e stres, cu toate că nu sunt fan al merelor. Eu voi mânca câte un măr de fiecare dată când voi avea senzații de foame (și deja am la greu). Am citit că mărul e sațios și ține de foame. Nu știu cât e de sațios pentru că e format din apă în mare parte și se absoarbe rapid în stomac deci nu prea are cum să țină de foame (poate dacă mănânci 2-3 odată, dar eu nu pot să fac asta).

Înainte să uit, dacă și tu cauți suplimenți alimentari naturali ca să îți îmbunătățești sistemul imunitar, eu de aici îmi cumpăr și sunt foarte mulțumit.

În timp ce scriu îmi cam cârâie stomacul, cerând ceva papa bun dar las că-i trece 😀

Voi actualiza în acest articol progresul meu și cât am reușit să dau jos de la 90 kg, pe zile și de asemenea, voi include cât mai multe detalii cu privire la această dietă cu mere și cât e de efectivă.

Ziua 1: 91 kg

Am cumpărat cca 3kg de mere de 2 tipuri (roșii și galbene) ca să am diversitate (hmm). Cu toate că dieta presupune să mănânci doar mere și să bei apă, am băut și o cafea cu miere și lapte pentru că e esențială pentru mine.

Ora 20 – au trecut mai bine de 20 de ore de când nu am mai mâncat ceva solid. Am mâncat 2 mere toată ziua (ți-am zis că nu sunt fanul merelor). Trebuia să mănânc mai multe. Puțin slăbit, am mers pe jos vreo 5-6 km astăzi într-un ritm mai alert și cred că m-a epuizat și asta. E ok. Per total: feeling great și cea mai faină chestie e că abdomenul e foarte relaxat și ușor.

Ziua 2: 90 kg

Am dormit mult peste noapte și am avut senzații de slăbiciune când m-am trezit. E normal. Corpul nu are la fel de multă energie ca atunci când mănânci bine. Primele rezultate au început să apară chiar dacă sunt destul de relative. În rest mă simt ok chiar dacă am un randament mai scăzut la procesele intelectuale. În orice caz, nu recomand să faci această dietă decât într-un concediu sau weekend prelungit ca să nu ai probleme la job.

Ora 16: Sfat important – când simți o ușoară senzație de foame, mănâncă un măr sau jumătate. Stomacul nu doare decât în câteva reprize și apoi rămâne stabil. Nu am aciditate și nici nu mă arde stomacul. Singura problemă e că merele sunt ușor laxative și acesta e încă un motiv pentru care e ok să stai acasă în zilele în care faci dieta.

Avantajul consumului de mere e că nu scade glicemia, deci nu am senzații de rău ca atunci când simți nevoia să mănânci ceva dulce. Merele conțin fructoză și asta e super ok. Îți dau energie și potolesc senzația de foame chiar dacă pentru puțin timp. Mai o chestie: mănâncă-le cu tot cu coajă. Din câte am citit, coaja conține niște nutrienți esențiali și dacă tot faci dieta, ia-ți toate vitaminele din măr, nu le irosi.

Ora 21: Senzații de slăbiciune și uneori înțepături de inimă. Tocmai am auzit despre o fată care a încercat să țină o astfel de cură timp de vreo 5 zile și a leșinat fiind nevoită să ia calciu și fier. Am mai auzit de alții care au avut ceva probleme cu stomacul din cauza acidității. Ce mă deranjează e senzația de slăbiciune pe care o am în corp. Nu cred că e ok să ții această cură mai mult de 3 zile. Nici 3 nu știu dacă e ok. Două zile sunt suportabile dar depinde și de organism, cât de bine stai cu mineralele etc.

FINAL DE CURĂ

După 2 zile de mâncat mere am abandonat cura cu o zi înainte de termen pentru că nu mi-a fost prea bine în seara celei de-a doua zi. Cu toate că am pierdut 2 kg în doar 2 zile (de la 91 la 89) nu cred că e o soluție foarte bună pentru că te slăbește fizic prea mult și poți ajunge chiar la leșin dacă nu ești cât de cât ”rezistent”.

Per total nu recomand această cură pentru mai mult de 1 zi. O zi poți ține pe săptămână și eventual să dai jos 4 kg pe lună + că efectul curativ și nutritiv al merelor (vitamine, minerale etc) este bun. Dacă ai probleme cu constipația e și mai ok pentru că merele sunt laxative și ajută la tractul intestinal.

Nu zic că tu nu ai putea să ții mai mult de 2 zile (unii poate ar fi capabili să țină și 5 zile) dar consider că riscul este puțin cam mare și eu personal dacă nu mănânc devin agitat, nervos și randamentul la munca intelectuală este redusă.

Concluzie dietă cu mere

Am slăbit rapid, 1 kg pe zi dar riscul asupra sănătății este prea mare. Poți avea stări de leșin (pierzi calciu din corp) și chiar aciditate la stomac (eu nu am avut dar am auzit de un caz).

Poți ține această dietă 1 zi pe săptămână în scop curativ și ca o cură de vitamine. Astfel dai jos cca 1 kg și nu îți pui sănătatea prea mult la risc.

Ce am învățat din dietă e să controlez cantitatea de alimente mai bine și mi-am propus ca seara după ora 7 să nu mai mănânc nimic. Astfel, în câteva luni voi reveni la echilibrul meu (undeva la 80 de kg) dar voi fi nevoit să fac și ceva sport pentru a obține asta.

Mult succes și sănătate!

UPDATE 1: A trecut mai bine de un an de când am scris articolul acesta. Am slăbit între timp de la 91 kg la 75. Am început să folosesc pulberea de spirulină și am avut rezultate destul de bune. Uite tipul de spirulină pe care îl consum eu aici.

Dacă ți-a plăcut articolul, dă-i un share :)