Site-urile de necrolog nu-s tocmai o noutate pentru România, chiar dacă sunt sigur că nu-s foarte populare și utilizate.
Vizitând un necrolog online din SUA, am văzut un banner în sidebar-ul din dreapta site-ului care spunea cam așa:
”Trimite flori și condoleanțele tale familiei îndurerate”
Practic, necrologul online era afiliat unei florării care făcea livrare de flori la domiciliu.
Nici florăriile cu livrare la domiciliu nu sunt o noutate pentru România și cred că ar putea fi educată piața în timp ca să folosească un serviciu de trimitere de flori la domiciliul familiei care a pierdut un membru.
Cum ar funcționa un astfel de site și afacerea în sine?
Se construiește o platformă care intermediază practic toate comenzile. Pentru început se poate lucra doar cu reședințele de județ – oamenii sunt mai ocupați, au mai puțin timp, au mai mulți bani și sunt mai deschiși la astfel idei decât cei din orașele mai mici/sate.
Care sunt pașii de startup?
- Se stabilește profilul clientului. Eu îl văd ca pe o rudă mai îndepărtată care nu poate ajunge la priveghi/înmormântare, fie un prieten/cunoștință, din nou, mai îndepărtată de decedat.
- Se construiește o bază de date simplă cu toate florăriile care livrează la domiciliu și se semnează contracte cu fiecare în parte.
- Se stabilește prețul serviciului și se calculează de unde se obține comisionul tău: fie prin adaos din partea ta, fie prin adaos din partea lor/comision procentual, fie ambele.
- Se începe marketingul, atât pe online cât și pe offline – evident, marketingul trebuie făcut cu mult cap pentru că e un subiect delicat (e mult de discutat aici).
În final, afacerea ar funcționa pe pilot automat, comenzile fiind gestionate automat de platformă. Asta e și frumusețea automatizării – faci bani în timp ce dormi.
Singurul lucru în care trebuie să investești permanent e în marketing – dar asta se întâmplă la orice afacere care vrea să rămână pe piață, nu?
Aștept păreri în comentarii.