Am tot citit în ultimul timp articole scrise de afiliați români care au curaj și/sau bunăvoința de a împărtăși cifre cu începători în ale afilierii și m-am tot gândit dacă să mă pun să scriu și eu unul, dacă e ok să fac publice niște cifre, dacă nu are să mă copieze cineva, dacă nu am de pierdut per total, bla bla…
În final am zis că-l scriu în ideea că susțin genul ăsta de articole deschise și chiar m-aș bucura să citesc ceva mai concret de exemplu de la Octavian Jomir – pe care îl admir (știu că activează și pe nișa de carte) sau Șerban Cristian – same respect for him.
Am pornit primul meu proiect pe afiliere, Booknation.ro, în 2014, prin iulie, în ideea de site de recenzii de carte. În acești doi ani au fost scrise peste 700 de recenzii – nu de mine, ci de echipa de redactori voluntari pe care am format-o cu extrem de multă muncă și răbdare de fier.
În prezent avem undeva la 19.000 de unici lunar, iar mai bine de jumătate e trafic organic.
Am pornit ca afiliat 2parale.ro, promovând în 99% din cazuri cei doi titani ai cărților, libris și elefant.
Habar nu am dacă am făcut bine promovându-i în mare doar pe aceștia, în condițiile în care multe edituri mari sunt deja advertiseri 2parale.
În esență, după ce elefantul s-a transformat în mall, a devenit mult mai rentabil să ne focusăm energia pe elefant.ro pentru că valoarea comisioanelor erau mult mai mari. Chiar dacă direcționez trafic interesat de cărți pe acele linkuri, oamenii își mai cumpără câte un parfum, poșetă sau vreo rochie.
Nu e o regulă asta, dar am observat că valoarea medie a unei comenzi de cărți de la elefant e mai mare decât cea de la libris.
Ca mărturie e și cel mai mare comision înregistrat până acum (înregistrat acum vreo 10 zile) în valoare de 166 de RON (comandă de cărți în valoare de 2300 de lei) – sper să fie aprobat 🙂
Nu am folosit până acum strop de Adwords, deși am mai încercat Facebook Ads – jucându-mă cu targete demografice oferite chiar de analiștii de marketing elefant în conferințele publice cu 2parale înainte de Black Friday.
Conversia Facebook Ads a fost extrem de proastă. Sincer să fiu, nu știu ce aș fi putut să greșesc – setările Facebook Ads fiind destul de simpliste.
Totuși, până acum am înregistrat comisioane bazându-mă pe următoarele 3 surse de trafic esențiale, în ordinea performanțelor în afiliere:
- Newsletter – trimiterea de email-uri doar când există promoții Elefant / Libris. Dacă campania de reducere e atractivă – de genul 50% reducere la mii de cărți – se pot face ceva comisioane.
- Concursuri Facebook și postări – reach-ul link-urilor postate pe Facebook sunt mici, dar investind continuu în pagina de Facebook (muncă pentru a creea content relevant pe nișă care să stârnească cât mai mult engagement) se pot obține ceva conversii, dar numai când sunt promoții.
- Trafic Organic – destul de slab. De cele mai multe ori se cumpără cu totul alte cărți și nu imediat – la câteva zile distanță. Am investit cele mai multe resurse în zona asta (chiar și training-uri SEO făcute echipei), dar rezultatele sunt slabe. Sincer, încă nu mi-am scos investiția în bani făcută în acești 2 ani pe partea de trafic organic.
Conversiile Libris din ultimele 5 zile
Au fost două campanii, una în care dădeau ca premiu o bicicletă Pegas și cealaltă cu aniversarea a 7 ani de Libris. Poți vedea diferența dintre o zi obișnuită și cele de campanie. Campania cu bicicleta Pegas a fost slabă. Cu același număr de click-uri ca în campania din 20 mai, am obținut de 6x mai puțini bani din comisioane.
Conversiile Elefant din ultimele 5 zile
Comisioanele înregistrate au fost doar din vânzări de cărți. Poți vedea că în 19 mai, campania cu 50% reducere s-a comportat așa cum a promis elefant (e cea mai bună campanie recurentă pe care o au) – foarte bine. Majoritatea comisioanelor au venit din Newsletter.
Concluzii:
- Dacă aștepți să faci bani pe nișa de cărți doar din trafic organic – o să îmbătrânești frumos. Recunosc că mai pot face multe lucrări pe partea de conversie / clicks, dar tot nu cred că focusul meu trebuie să fie pe asta (cu toate că e o sursă de venit pasiv și nu implică bani)
- Cea mai convertibilă sursă de trafic testată de mine e newsletterul – dar necesită multă răbdare și ceva investiții timp/bani (incentivizare prin premii/campanii interesante și diverse etc.)
- Trebuie neapărat să încep să investesc în CPC Adwords și remarketing Facebook (așa cum l-am auzit pe Octavian Jomir zicând) – nu de alta, dar felia de comisioane cea mai serioasă merge la cei care fac CPC din câte văd.
P.S. Dacă binevoiești să îți spui părerea, o aștept cu muuuuult interes într-un comentariu și m-aș bucura dacă ar fi scrise cât mai multe articole de genul ăsta.
Felicitari pentru articol.
Dupa cum stii sunt si eu blogger de mai putin timp ca tine si marturisesc ca nu am avut rabdarea ca vreunul din articolele mele sa ajunga intr-un fel sau altul pe primele pagini in google dupa o anumita cautare care ma intereseaza pe mine si care sa imi aduca conversii prin urmare am preferat sa aleg calea usoara. Platesc Adwords catre anumite articole care cred eu au si valoare informativa pentru cititor si care sa imi aduca si comisioane. La mine merge. Unul dintre articolele de acest gen este asta http://tudorstanica.ro/cresc-imprumuturile-pe-termen-scurt/ care imi aduce 3-4 comisioane in fiecare zi. Si da ROI ul este pozitiv in cazul lui.
Mulțumesc, Tudor! Pare-se că vechimea nu are nicio treabă cu modul în care se câștigă banii din afiliere! Îmi place genul tău de articole, cel prin comparații. 3-4 comisioane pe zi, cred că înseamnă ceva bănuți 🙂 Deci focus pe content + reclame. Mulțumesc mult pentru păreri și idei!
Da, inseamna ceva banuti – virtuali – pentru ca vad ca au o perioada de aprobare destul de mare. Insa daca se vor aproba o parte macar e bine. Asa ca pont happy-credit.ro (8 lei pe lead) si Provident (20 de lei pe lead) convertesc. Acum ambii spun ca sumele pot creste considerabil pentru leaduri transformate in contracte de imprumut. Vedem. Te tin la curent.
Felicitari pentru articol. Cam in aceeasi perioada, am inceput sa fac si eu afiliere, dar rezultatele tale sunt mai bune!
Salut, Andreea! Mulțumesc. Eu nu prea sunt mulțumit de rezultate. Am muncit mult să ajung aici și pare-se că trebuie o nouă abordare. Ce site-uri ai tu?
Bun articolul. Felicitari!
Totusi mi se par cam putine veniturile pentru un site de nisa cu 500 de vizitatori pe zi 🙂
Merci. Nu știu unde greșesc. Poate ai dreptate. Nu mi-ar strica niște sugestii sau feedback-uri dacă ai experiență 🙂
Multumesc tare mult pentru acest articol!! Mi-ai deschis ochii,mai bine zis m-ai impins spre a incerca si altceva 🙂
Sunt in 2parale de vreun an, cu un blog pe WP gratiut si tematica generala. Comisioanele in 2parale au inceput sa-mi creasca din luna februarie a acestui an cu ajutorul promivarii campaniei AVON.
Dar sunt foarte atehnica! Parca mi-e si frica sa investesc in blog, sa trec pe domeniu! Cu atatea plugging-uri si teme si coduri html, sigur mi-as prinde urechile!
Ceea ce voi incerca dupa ce am citi acest articol, va fi sa ma implic mai tare pe partea de newsletter. Macar sa vad ce si cum!
Multe comisioane ce mi-au intrat mie au fost de pe banere din articole de pe blog, si doar cateva din link-uri de afiliat de pe pagina de FB a blogului.
O zi faina si productiva sa ai! 🙂
Mulțumesc pentru comentariu! Mă bucur că a fost de folos 🙂 Să mă ții și pe mine la curent cu evoluția ta, poate schimbăm câteva păreri în viitor!
Până la ora actuală acesta este cel mai pertinent articol scris legat de performanta in afiliere. Așa este, CPC pare să fie cea mai buna strategie dar as fi foarte curios să văd negru pe alb o marjă de profit sincera 100% si calculată la sânge. În ceea ce mă privește , afilierea din ultimii ani nu prea îmi mai aduce rezultate organice iar în CPC trebuie să bagi foarte mulți bani în testing la început, părerea mea ….
Mulțumesc pentru aprecieri! Nici nu știu ce să zic – SEO se spune/se spunea că e KING la livrarea de trafic ce convertește. Poate că mai trebuie optimizat – poate mai trebuie regândit ceva. Oricum, nu mă opresc – îmi place afilierea și îi dau de cap până la urmă. În 2 ani minim 5000 de euro lunar.